Kejatuhan minyak, dolar bercampur-campur, ketika negara mencari jalan keluar
2021-10-21 17:32:56
more 
985
Platform Berkaitan:

Inilah yang perlu anda ketahui pada hari Isnin, 20 April:

Harga minyak telah merosot dengan WTI turun di bawah $ 15 pada satu ketika. Emas hitam terus menderita kekurangan permintaan kerana ekonomi terus koma disebabkan krisis koronavirus. Pemotongan OPEC + yang dirancang sekitar 10 juta tong sehari akan berkuatkuasa hanya pada bulan Mei, mungkin tidak mencukupi, dan penyimpanan penuh. Dolar Kanada, krone Norway, dan rubel Rusia semuanya berada dalam tekanan.

Lihat Minyak belum menemui bahagian bawah tong, emas mempunyai lebih banyak ruang untuk bersinar - Dijelaskan

Pasaran yang lebih luas bercampur dan dolar stabil ketika minggu baru bermula. Emas terus diperdagangkan di bawah $ 1,700. Kes COVID-19 global melebihi 2.4 juta dan kematian mencecah 165,000 menurut Johns Hopkins tracker. AS dan China bertukar barbs pada hujung minggu, menimbulkan kebimbangan mengenai kurangnya koordinasi global.

UK: GBP / USD tetap tertekan di bawah 1.25. Pemerintah telah menolak beberapa kritikan kerana menangani krisis COVID-19. The Sunday Times mencadangkan Perdana Menteri tidak terlibat dalam menangani masalah tersebut dan Financial Times menerbitkan sebuah kisah mengenai salah urus mendapatkan ventilator.

Canselor Exchequer Rishi Sunak akan menyampaikan langkah-langkah baru hari ini dan perbincangan Brexit diteruskan melalui video sepanjang minggu. The Financial Times melaporkan bahawa jumlah kegagalan perniagaan meningkat sebanyak 70% setiap tahun pada bulan Mac. Kematian COVID-19 telah mencapai 16,000.

Eropah: EUR / USD stabil di bawah 1.09. Pemimpin Eropah sedang menuju ke konferensi video pemimpin yang dijadualkan pada hari Khamis dengan coronabonds tetap menjadi titik utama. Paolo Gentilloni dari EU mengatakan bahawa bantuan bernilai € 1.5 trilion mungkin diperlukan.

Jumlah kes dan kematian akibat penyakit ini terus menurun di semua negara utama. Jerman
melonggarkan sekatan minggu ini sementara Perancis akan melancarkan rancangan akhir minggu ini. Kerajaan Itali telah menolak permintaan untuk melonggarkan sekatan yang lebih cepat sementara Sepanyol membenarkan anak-anak meninggalkan kediaman mereka mulai minggu depan.

AS: Tokoh yang menggalakkan juga dilihat di New York, kawasan yang paling teruk dilanda. Presiden Donald Trump dan gabenor terus membantah sokongan persekutuan dan membuka semula ekonomi. Republikan dan Demokrat mengusahakan bantuan baru untuk perniagaan dan individu yang berjuang berikutan pakej bernilai $ 2.2 trilion yang diluluskan sebelumnya.

Dolar Selandia Baru menonjol dengan keuntungan kerana daerah itu merancang untuk meringankan sekatan ketat yang dikenakan. Indeks Harga Pengguna terkejut dengan kenaikan 0.6% pada suku keempat.

Kenyataan:
Kandungan artikel ini tidak mewakili pandangan laman web FxGecko. Kandungan adalah untuk rujukan sahaja dan bukan merupakan nasihat pelaburan. Pelaburan adalah berisiko, pilih dengan teliti! Jika terdapat sebarang isu berkaitan kandungan, hak cipta, dsb., sila hubungi kami dan kami akan membuat pelarasan secepat mungkin!

Artikel Berkaitan

您正在访问的是FxGecko网站。 FxGecko互联网及其移动端产品是中国香港特别行政区成立的Hitorank Co.,LIMITED旗下运营和管理的一款面向全球发行的企业资讯査询工具。

您的IP为 中国大陆地区,抱歉的通知您,不能为您提供查询服务,还请谅解。请遵守当地地法律。